First appointment

By Nur Amirah - 3:15 pm



Post lepas, aku dah cerita pasal my first step to seek help! Now, my first appointment dekat klinik psikiatri.

Selepas 6 tahun merana, simpan, pendam sakit sorang sorang, akhirnya lol, jumpa psikiatri :)

Aku buat checkup dekat hospital kajang, sebab kawan ayah tolong dapatkan appointment tu cepat sikit sebab my appointment dekat terengganu lama sangat and im dying already! So, 18 September 2019, aku jumpa doctor.

Macam macam doctor tu tanya dan kena amik darah lagi. wow my nightmare! jarum hahahah.so then, doctor pun bagi aku ubat, sertraline. Amik setiap malam je

Fyi, ubat antidepressant doctor boleh bagi 2 minggu punya makan sahaja haha, so next appointment baru dia bagi ubat. Actually.... aku takut nak makan ubat tu, yelah selama ni telan paracetamol je. 

Now, aku officially berhenti belajar dekat uitm, hujung bulan ni aku pergi sana amik barang bawak balik. Aku terpaksa berhenti sebab dengan keadaan macamni aku tak mampu la, carrymark lagi, assignment, dalam kuliah pun aku tak fokus, otak ni sibuk risau benda lain.

Zaman sekolah tak apa lah, gagal banyak mana pun tak payah fikir pasal repeat paper, repeat sem !! So, aku buat keputasan berhenti je la dulu dan teruskan treatment dengan psychiatrist and psychologist. 

So, I was diagnosed by my doctor. I have anxiety sampai buat aku dapat panic attack. Now aku akan makan ubat je because my anxiety boleh jadi depression.why? Aku sentiasa risau, takut. Bila aku risau and takut, aku akan sedih. Sedih yang melampau boleh jadi depression.

 Anxiety + depression = bad combo ye. 

Terima kasih yang komen baik baik dan doa <3, may Allah bless you okay!

  • Share:

You Might Also Like

6 guys please leave your comment

  1. I'm glad you finally dah jumpa doctor. Takmau sedih-sedih hehe. Take care tau! Wishing you the best of health :3

    ReplyDelete
  2. you don't know and you may already know how excited i am to read the title. Alhamdulillah. You were done with the first appointment. Ubat tu makan and don't skip (very sure doctor dah ingatkan hehe). also, you have your family support and understanding. Alhamdulillah. but i'm not sure about mine but they still care. quite shocking knowing mira berhenti study. that's okay. do whatever the best for yourself. take care and all the best! =)

    ReplyDelete
  3. Keep on going to the appointment and taking your meds. My friend have that bad combo too she missed the appointment once and it wasn't pretty. All the best to you my dear.

    ReplyDelete
  4. omg i hope everything is fine. take care of yourself ok? semoga cepat sembuh dan insyaAllah semuanya akan elok-elok saja :))

    ReplyDelete
  5. I see, kita doa yang baik jaa. Semoga cepat sembuh and sambung belajar balik. Hwaitinggg

    ReplyDelete

Thank you for existing.