SPM Result

By Nur Amirah - 1:00 pm


Hai, post ni sementara sahaja. Nanti aku update post ni la bila dah dapat result spm on 14 March.

Seminggu je lagi, seminggu. Hari yang takdelah aku nantikan dah nak muncul but still aku masih la kena hadap sama ada cepat atau lambat.

Depan family dan kawan, aku rilek je. Nampak tenang. Kawan baik aku asik "aku takut do" "mesti teruk do" "ala bodolah aku takutttttttt". Meanwhile aku siap cakap, "rilek la kita dah usaha"

Tapi, bila aku sorang dalam bilik lagi lagi waktu malam, aku la manusia yang paling lemah! HAHA. Aku tak tidur, aku overthink sampai nangis kalau tak gembirakan ibu ayah macam mana? Aku dah siap fikir, kalau ibu ayah datang tengok aku tapi result aku mengecewakan, mesti dorang sedih ouch.
Tapi.. kalau dorang tak datang tapi result aku WOW macam mana! Confuse. Anxious.

Bila kenang balik apa aku jawab masa spm haritu, ya Allah, macam tak sekolah.. dengan soalan addmath yang wow menguji, mintak kedalaman kolam? Logo ? Soalan math pulak pelik, bahasa melayu lain, english lain. Aku sabar lagi. Bila tengok soalan SEJARAH. Aku terdiam 10 minit masa jawab. Aku terus blank.

Usaha apa ni. Aku taktahu. Tapi, itu je aku mampu buat, aku mampu jawab. Aku cuba tawakal, tapi kenapa aku masih persoalkan. heh.

(ok, nanti aku update post ni next week dengan jawapan dia) (bye, nak hilangkan diri)
anyway, ibuayah, ive tried my best already, sorry if im not good enough.

Pray for me and may Allah bless you :)

UPDATE :)

Alhamdulillah for my result, salah aku letak harapan tinggi sangat. Tapi, aku dapat banya B+, ya Allah betapa pedihnya hati ini! Hahahah bagi aku, aku bersyukur. Asalkan result yang aku dapat tu, boleh buat aku sambung belajar!

Tahniah semua, pilih course elok elok. Jangan fikir sangat result spm tu, doa banyak banyak urusan nak sambung belajar dipermudahkan.

post ini pendek je, sebab aku taknak tunjuk apa aku dapat sebab aku tak suka tunjuk kebahagiaan aku dekat orang lain. Aku takut kawan aku baca uhuhu, lotsss of lavh.

update senyap senyap :
here's my result - 5A3B1C :) ♡♡
HAHAH FIZIK C+ HAHAHAAH

  • Share:

You Might Also Like

10 guys please leave your comment

  1. Hi, Walau apa pun result yg awak dpt you need to be strong and embrace it. SPM ni permulaan hidup actually. Even if your result tak okay believe in your rezeki okay. If your result is excellent be grateful and pursue you dream. I was there once. Paham perasaan cuak tu. anyway i hope that you got an excellent result :))

    ReplyDelete
  2. chill je.. bersyukur je dgn result tu. yg paling penting amik course yg kau ada passion. bila ada passion lagi senang la nak berjaya nanti.. all the best. aku setuju tak bagus sgt nak tayang2 kebahagian. kadang2 bila lebih byk kita simpan dan remain mystery benda tu yg lagi org nampak menarik. huhu..

    ReplyDelete
  3. Hi congrats for your result. You have done your really best :)

    http://princessdiaryme.blogspot.com/2019/03/fret-not-spm-leavers.html

    ReplyDelete
  4. haaa dik, hows ur result? taknak share ke? semoga berjaya ye! sis done follow blog awk ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya happy dengan result saya hehe!!! Gred A & B je hehe, Thank you!! <3

      Delete
  5. hai awak, dlu wktu jaja berada pd age awak pun sama mcm ni, letak harapan tggi then mcm sedih sikitlah. but then jangan putus asa, result awak cantik ada dua gred tu je tw! hehe gdluck next step :)

    ReplyDelete
  6. Congraaaats! Believe me, dah masuk u, spm ini tak menentukan kejayaan pun. Ramai je kawan akak yang spm biasa2, ada C dalam slip exam, but masuk u, terus 4 flat! Anyway, good luck for your future. Pilih course elok elok

    https://insyirahanorpiah.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Straight As bukan penentu kejayaan akan datang. Real life tak macam duduk kat sekolah.. Rilek la

    ReplyDelete

Thank you for existing.