Save me

By Nur Amirah - 4:00 pm


Hai, hello. Tak tahu nak cakap apa, i was dying. My life macam huru hara. Aku baru masuk university and im so dead. It is hard for me sebab i hate socializing. During interim, setiap pagi, aku nangis sebab aku rasa takut, aku gelisah. Aku penat sebenarnya. 3 minggu aku macam tu, bangun 4 pagi menangis, gementar, gelisah, sesak nafas, rasa kena cekik. I had no idea whats wrong with me. I mampu call & whatsapp my loved one about my condition because i was afraid that i might kill myself because i really want to end this pain so badly.

I dont know kenapa aku macamtu sebab aku tak pernah seek professional help la about mental illness or so on. But looking at those symptoms, it seems like a panic attack. Dia attack kejap je tapi sakit tu diri sendiri je yang tahu. Dada sakit sebab cuba nak bernafas. So, i balik rumah ASAP because i cant handle it. Patut kena balik 9/8 but aku ponteng and balik amik flight Terengganu to KL 8/8 pukul 4 petang jugak.

Dah balik rumah,8 august 2019 khamis, malam boleh tidur. Rasa lega sebab dapat tidur dengan tenang, bangun dengan hati senang. Tapi, hari sabtu. Aku pergi hospital sebab my uncle kena cancer stage 4. Dia datang attack aku lagi, kali ni depan parents aku. My mom saw it. Muka aku pucat,tangan aku sejuk. Masa tu aku susah nak nafas, aku rasa takut sangat, perut aku tak selesa. Aku penat.

So, aku cuma assume yang aku tak boleh tempat ramai orang. Aku rasa lemah bila ramai orang yang tak kenal.

2 weeks dekat rumah, akan ada masa aku asik rasa takut dan dada aku sakit sebab aku rasa susah sangat nak nafas. Aku taktahu apa benda aku hadap sekarang ni, aku penat.Aku nangis sebab tak larat dah, dah penat.

Semalam, 22 august 2019, aku keluar, sorang sorang pergi mall tengok wayang. Aku memang selalu keluar sorang during weekdays sebab tak ramai orang. Sadly, semalam aku keluar ramai sangat orang kat mall. Again, dia attack aku lagi. Aku rasa seram sejuk je masa tengah jalan. Aku pegang paper bag pun boleh jatuh sebab otak aku ni rasa tak function? Kaki ni rasa nak rebah dah. Aku pun beratur la beli auntie anne's sebab aku rasa perut kosong kot? Aku tak boleh duduk diam masa q aku rasa gelisah sangat. Aku takut aku pengsan je.

Next, aku beratur beli tealive. Masa tu tak ramai orang. Suddenly, ramai gila. Terus aku rasa tak tenang. Habis resit tealive tu aku koyak kecik kecik sebab entahla, benda sama je rasa. Aku penat.

Attack ni kejap je, tak lama. Tapi sakitnya tak boleh cakap.

Aku nak pergi klinik tapi aku tak berani. Klinik ramai orang, takut sebab aku memang buat semua sendiri sebab parents aku kerja. Kawan pun aku tak ada nak mintak temankan.

Itu je. Jaga diri semua, check la kawan kawan tu, dorang ok ke tak :)

  • Share:

You Might Also Like

2 guys please leave your comment

  1. May you get well soon dear! Kalau boleh, cuba beranikan diri tell your parents n seek for professional help before it get more worse. InsyaAllah everything gonna be okay! Stay strong! :)

    ReplyDelete
  2. Hi amirah, I really really hope you're doing well :)

    ReplyDelete

Thank you for existing.